En stor del af mit arbejdet består i at hjælpe unge med at finde ind til deres potentiale – deres ressourcer og muligheder. For det har de alle!

Når jeg har unge i forløb, arbejder vi med at udvikle både selvværd og selvtillid, så de unge står stærkere i sig selv og dermed kan tackle både modstand og udfordringer langt bedre i deres hverdag.

Min erfaring er at et forløb, hvor de unge ”blot” oplyses og lærer om selvudvikling ikke er tilstrækkeligt. Ofte går dette i glemmebogen efter endt forløb.

Jeg arbejder derfor efter en metode med tre trin, hvor de unge lærer at integrere det , de har lært.
web-some-197475
Trin 1 – bevidsthed

Vi skaber klarhed over de unges forhindringer – hvad er det som spænder ben for dem

Vi taler om selvværd, tanker, følelser og adfærd, da disse hænger umådeligt sammen og skaber de unges resultater i hverdagen og livet.

Jeg erfarer ofte, at de unge ikke er bevidste om deres egne tanker, følelser og adfærd som så helt ubevidst fører til negative handlinger og resultater

Trin 2 – ændring

Vi arbejder i dybden med deres forhindringer og deres uhensigtsmæssige tanker, vaner og mønstre.
Vi udarbejder, i fællesskab, nye støttende og hjælpende tanker, vaner og mønstre og finder ind til de unges ressourcer og muligheder. Deres styrker og forcer.


Trin 3 – integration

Det handler om, at de unge integrerer den nye læring og viden for at skabe en forandring. En forandring som også kan fastholdes efter endt forløb.

Vi arbejder med gentagelser - deres gamle ”program” overskrives med nyt.

De unge får en værktøjskasse fyldt med nye redskaber, og de får rig mulighed for at afprøve og arbejde med de nye redskaber igen og igen.

Klik på billedet for mere information om Workshop eller Eneforløb for unge